چرا داشتن کارت ویزیت مهم است ؟

کارت ویزیت برای بازاریابی انتقال از فردی به فرد دیگر ساخته شده است، به این معنی می باشد که در یک نگاه مشتری جذب کسب و کار شما شود و با دست گرفتن کارت شما احساس خوبی را تجربه کند. به همین دلیل است که انتخاب کاغذ مناسب برای کارت‌هایتان می‌تواند دنیای متفاوتی را برای ایجاد اثری ماندگار ایجاد کند.

در حالی که انتخاب یک کارت ویزیت و وارد شدن به مراحل طراحی و چاپ می تواند وسوسه انگیز باشد، انتخاب نوع مناسب کارت اولین گام برای ایجاد یک کارت ویزیت حرفه ای است که به سادگی دور ریخته نمی شود .

در اینجا همه چیزهایی که باید قبل از انتخاب نوع کاغذ کارت ویزیت خود بدانید بیان کردیم.

با مدیا پرینت همراه باشید.

اصول نوع کاغذ کارت ویزیت

تمامی کارت ویزیت ها وزن و ضخامت متنوعی دارند که با توجه به انتخاب روکش کارت این ضخامت در چاپ برآورد می شود.

وزن

وقتی می گوییم وزن، این به ضخامت و سفتی کارت مورد استفاده برای طرح های شما اشاره دارد. این اندازه گیری است که ضخامت یک ورق کاغذ چند صدم اینچ است. در کارت ویزیت، ضخامت با نقاط بیان می شود که یک نقطه برابر با یک هزارم یا 0.001 اینچ است. کاغذ 10pt 0.01 اینچ ضخامت، 20pt 0.02 اینچ ضخامت دارد و هر چه عدد نقطه بالاتر باشد کاغذ ضخیم تر و سفت تر می شود.

معمولاً کارت‌های ویزیت بر روی سهام 14 یا 16pt چاپ می‌شوند، در حالی که کارت‌های با ضخامت بیشتر بر روی سهام 18 یا 32pt (گاهی اوقات حتی ضخیم‌تر) چاپ می‌شوند.

روکش کارت ویزیت

علاوه بر انتخاب ضخامت کارت، باید در مورد روکش نیز تصمیم بگیرید. که می تواند ظاهر کارت شما را تغییر دهد.

رایج ترین روکش ها مات و براق هستند. اینکه کدام یک را انتخاب می کنید بستگی به این دارد که قصد دارید با کارت های خود چه کاری انجام دهید و تصوری که می خواهید ایجاد کنید.

بیایید نگاهی دقیق تر به آن ها بیندازیم:

بدون پوشش: کاغذ های بدون پوشش، مانند کاغذ چاپگر، غیر بازتابنده هستند. روکش‌ های بدون پوشش بافت بیشتری نسبت به چاپ‌ های براق و مات ایجاد می‌ کنند، اما پوشش محافظ ندارند که به این معنی است که می‌توانند راحت‌ تر آسیب ببینند. رنگ‌ های کارت ویزیت بدون روکش ملایم‌ تر هستند، اما همچنان شفاف هستند، در حالی که زیبایی‌ شناسی کلی حس کلاسیک‌تر و طبیعی‌تری را نسبت به سایر روکش‌ها ارائه می‌دهد. اگر می‌خواهید روی کارت‌های خود بنویسید، یا اگر تصمیم دارید هزینه‌های خود را پایین نگه دارید، این نوع کاغذ ایده‌آل است.

پوشش داده شده: کاغذهای پوشش داده شده با یک درزگیر سطحی، معمولاً خاک رس، به پایان می رسند تا ویژگی های خاصی مانند درخشندگی، وزن و جذب جوهر به کاغذ بدهند. کاغذهای روکش دار در چندین گزینه وجود دارند. محبوب ترین آنها شامل مات، ساتن یا براق است.

کاغذهای روکش دار معمولاً چاپ واضح تر و تمیز تری دارند – به خصوص در عکس ها و جزئیات ظریف، نسبت به کاغذهای بدون روکش

  • مات: روکش های مات صاف‌ تر و ظریف‌ تر از بدون روکش هستند، اما مانند کاغذهای براق نیستند.
  • ساتن: کاغذهای با روکش ساتن کمی براق هستند. این کاغذها نسبت به کاغذهایی که سطح براقی دارند سطح براقیت کمتری دارند و در عین حال براقیت این روکش بیشتر از کاغذهای مات می باشند.
  • براق: روکش های براق از رطوبت احتمالی محافظت می کنند و به طرح های شما درخشندگی خوبی می بخشند. اگر گرافیک‌های رنگارنگ دارید، روکش براق به کارت‌های ویزیت شما شادابی و کنتراست می‌افزاید و آن‌ها را مدرن جلوه می‌دهد.

کاغذهای تخصصی و تکمیل

علاوه بر انتخاب کارت و روکش، می‌توانید کارت‌های ویزیت خود را بر روی کاغذهای تخصصی یا با لمینیت‌های ویژه اضافه شده (که پس از چاپ یک قطعه اعمال می‌شود) چاپ کنید.

باز هم، اینکه کدام یک را انتخاب می کنید کاملاً به طراحی کارت های شما و تأثیری که می خواهید ایجاد کنید بستگی دارد.

در اینجا دو گزینه رایج هستند.

  • لمس نرم: روکش نرم لمسی به طور چشمگیری حس لامسه کارت ویزیت شما را تغییر می دهند. لمینیت مخملی و محافظت بیشتر را اضافه می کند و در عین حال حسی لوکس به کاغذ می دهد. اگر به دنبال اثرگذاری ماندگار هستید، کارت‌های ویزیت با لمس نرم بسیار عالی هستند. رنگ ها را نرم می کند و به تصاویر چاپ شده ظاهری ابریشمی می بخشد.
  • پلاستیک: این کارت ویزیت های محکم و انعطاف پذیر از پلاستیک PVC با کیفیت بالا ساخته شده اند. این گزینه که معمولاً “کارت ویزیت تخریب ناپذیر” نامیده می شود، در برابر آب، فرسودگی و پارگی مقاومت می کند. روکشی نیمه براق دارد و با رنگ های روشن بهترین کار را دارد.

انتخاب با توجه به تصوری که می خواهید ایجاد کنید

از آنجایی که همه برندها به دنبال فانتزی یا شیک بودن نیستند، در انتخاب کارت ویزیت، توجه به برداشتی که می‌خواهید ایجاد کنید ضروری است. به این موضوع فکر کنید، برندهایی که انتخاب می کنند به عنوان یک راه حل مقرون به صرفه قرار بگیرند، ممکن است به طور هدفمند به سراغ طرح و کاغذ «ساده تر» بروند. از سوی دیگر، برندهای درجه یک ممکن است کاغذهای ضخیم یا تخصصی را ترجیح دهند

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

20 − 6 =

پست های مرتبط